Horde3D

Next-Generation Graphics Engine
It is currently 12.05.2024, 21:22

All times are UTC + 1 hour




Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: 30.10.2007, 14:39 
Offline

Joined: 30.10.2007, 14:25
Posts: 1
Location: Moscow Russia
Hi!
I not the programmer. I take a great interest 3D modelling & animation.
But very much it would be desirable for itself and friends to do interactive scenes with realistic illumination ,shaders and shadows.
Why not to make from the "Horde 3D" the small program for simple users.
What it would be possible to load into it an animated file collada (dae*) or fbx* or this program to compile from a file (dae*,fbx*,max* or....) a file ехе*?
It after all would be very interesting to all!!!
And your program in comparison with others it is very realistic render a picture.
Thank you !
Nikolay.
(On English language I translated a translation program)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31.10.2007, 19:15 
Offline

Joined: 21.10.2007, 19:10
Posts: 5
Location: Almaty, Kazakhstan
Превед.

По своему вопросу можешь связаться со мной (учти токо, что я не до конца его понял!). Мыло указано в профиле.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 31.10.2007, 21:16 
Offline

Joined: 24.10.2007, 19:54
Posts: 9
Location: Tula, Russian
Как приятно увидеть людей говорящих на родном языке =).

2 Dima-san
Ты случаем не прогер? =) а то есть вопрос по поводу компиляции Horde3D но не у кого спросить...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 01.11.2007, 11:23 
Offline
Engine Developer

Joined: 10.09.2006, 15:52
Posts: 1217
Looking at the member list I have seen that we have many russian speaking people here :)

Having an application for non-programmers is a nice idea but it is a full project of its own and requires much work. Of course it would be possible to realize that with Horde but someone needs to take care of it.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 03.11.2007, 18:16 
Offline

Joined: 21.10.2007, 19:10
Posts: 5
Location: Almaty, Kazakhstan
g-l-u-k
>Ты случаем не прогер?
Прогер, прогер)). А зачем тебе его компилить? Подключил ДЛЛку -- и фсе!
Точнее так: подключил статичную либу (в настройках проекта укажи в поле linker|additional dependencies (AFAIR) "Horde3D\Bindings\C++\Horde3D_VC8.lib", если у тебя MSVC++ 2005) и наслаждайсо! =)

Гм... может, ты на гамедев.ру обитаешь? Смутное ощущение, что где-то видел твою рожу)))))))


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04.11.2007, 16:18 
Offline

Joined: 24.10.2007, 19:54
Posts: 9
Location: Tula, Russian
Спасибо за совет, попробую. А на геймдеве я тоже обитаю, там кстати был мой вопрос по-поводу компиляции Horde3D =). Если не секрет, то над каким проектом щас работаешь? =)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 04.11.2007, 17:40 
Offline

Joined: 21.10.2007, 19:10
Posts: 5
Location: Almaty, Kazakhstan
g-l-u-k
>Если не секрет, то над каким проектом щас работаешь? =)
Ета тайна за семью печатями! =)


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 09.11.2007, 18:15 
Offline

Joined: 24.10.2007, 19:54
Posts: 9
Location: Tula, Russian
У меня такой вопрос, ты не подскажешь как создать глобальный источник света, а то я в справке так и не нашел ответа на этот вопрос.

_________________
http://ripgames.org/ - R.I.P.Games Developer Team
http://ripdevteam.blogspot.com/ - R.I.P.Games Developer Blog
----------------
Project: Lust Of Life


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11.11.2007, 17:17 
Offline

Joined: 21.10.2007, 19:10
Posts: 5
Location: Almaty, Kazakhstan
Глобальный источник света? То есть, ambient освещение? В шейдере Content/shaders/lightingUtils_frag.txt в строке 55 увидишь магическую константу 0.3... Поменяй, и будет тебе щасье =)

ЗЫ: а вообще, надо попросить marciano замутить нормальную настройку амбиента...


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject:
PostPosted: 11.11.2007, 22:13 
Offline

Joined: 24.10.2007, 19:54
Posts: 9
Location: Tula, Russian
спс, попробую.

_________________
http://ripgames.org/ - R.I.P.Games Developer Team
http://ripdevteam.blogspot.com/ - R.I.P.Games Developer Blog
----------------
Project: Lust Of Life


Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: 15.06.2008, 17:33 
Offline

Joined: 14.06.2008, 21:46
Posts: 8
:) так я тоже from russia.
Пока вопросов больше чем ответов... g3d-cpp явно проще, да и ogre понятнее.
Сейчас колеблюсь... то ли писать свой движёк опять то ли вот взять horde...

Хотя мысль всё же есть... сделать Realy Simple Game Tools. ^_^
На gamedev обитал давно...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group